Psike İstanbul derneğinde formatör analisttir. İsviçre’de “Psychopathologie des Kindes und Jugendalters” Programında (Çocukluk ve Gençlik dönemi Psikopatolojileri) doktorasını yapmıştır. Klinik Psikoloji alanında akademisyen olarak farklı kurumlarda görev almış olan Prof. Dr. Yeşim Korkut, iki klinik psikoloji yüksek lisans programı kurmuş ve yönetmiştir. 2012 yılından beri psikanalist olarak çalışmaktadır. TPD de 6 dönem ve Psike İstanbul’da üç dönem Etik Komisyonu başkanlığı yapmıştır. Psike İstanbul Yönetim Kurulu eski başkanıdır. Halen EPF’de Psikanalitik Etik Forum Başkanıdır. Son yıllar içindeki bazı psikanalitik yayınlarından birkaç örnek: ”Sessizlikteki Sesler” (Korkut, 2023); ”Yüzüncü Yılda Benlik İdeali ve Üstbenlik Kavramları Üzerine” (Korkut, 2023); “Der Beitrag der Väter zur psychischen Entwicklung der Töchter innerhalb der triadischen Realität und als Teil des internalisierten elterlichen Paares“ (Jahrbuch der Kinder- und Jugendlichen-Psychoanalyse; Korkut,2021). “Sabina Spielrein ve Ölüm Dürtüsü Hakkındaki Görüşleri” (Korkut,2021).
Sesler, Müzik Dili ve Derinlikleri Dinlemek Üzerine
Bu konuşma Pandemi döneminde Psike İstanbul için hazırlanan “Müzik ve Psikanaliz” ile “Sessizlikteki Sesler” başlıklı iki konuşmanın düşünsel bir devamıdır. Sunuma ses ve derinlikleri dinlemek üzerine yüzyıllar boyunca pek çok sanatsal çağrışımları olmuş olan temel bir efsane ile başlanacaktır. Müziğin ontolojik açıdan en eski dillerden biri oluşu anlayışı, ses ve müzikte ses üzerinden neyi duyduğumuz sorusu ele alınacak; somato-psişik düzlemde müzik ve sesin merkeziyeti, işittiklerimizin bedene ve zihne etkisi -müzik icra ediş deneyimlerine de yer verilerek- aktarılacaktır. Maiello (1995), Anzieu (1979) gibi erken dönem ses deneyimlerini yorumlayan yaklaşımlara bu devam niteliğindeki sunumda kısaca değinilerek, daha yoğun olarak müzikal bir yapının bilinçdışı yaşamın temelinde yer aldığından yola çıkan piyanist ve psikanalist Grassi’nin (2021) yaklaşımından ve müzik dili kavramından söz edilecektir. Müziğin yapısı, bilinçdışı ruhsal işleyiş ile bazı karşılaştırmalar vasıtasıyla ele alınacaktır. Örneğin ses ile, sessizlik ve yokluk arasındaki ritim müziğin olduğu kadar ruhsal işleyişin de temel bileşenleridir (Grassi, 2021). Son olarak müzik ve şiirdeki ses açılımlarından yararlanılarak ses ve sessizliğin psikanalitik dinlemeye yansımaları ele alınacaktır.